Tuesday 12 June 2012

Tok Wan Admit

awal bulan ari tu time kami kalut nk kenduri fadzli-min (kazen aku) en.babah di serang demam panas.alahai sgt sian.slalu en.babah klu demam mmg sekejap jer baik.kali entah la...kbtlan dia demam time kami otw ke penang (utk kenduri sblh min)...

mmg time tu xbest langsung la.mood nk bkenduri pun nan hado sb aku sian kan dia...kami bkampung 3h 2 mlm kt penang.sb sabtu akadnikah,ahad tu kenduri.stay kt homestay,best sgt!.(nt aku cita next entry).plan awal mmg kami nk manfaat la cuti tu ngn soping n mkn2 kt penang (aku cjup suka p penang cari mkn..ahaks) tp sumanya xjd...blk kenduri..mmg duk terperuk kt umah.sb en.babah xdak daya...hanya telan panadol ja.klinik xp...

kiranya aku mmg xsoping apa2 pun.just sggh beli jeruk.blk dr penang tu aku lak rs terjangkit...eh..eh..tetiba sakit kpla yang teramat + sakit sendi.smpai nk berdiri pun xbole...so...isnin tu aku ngn en.babah g klinik.dpt mc 2hari.....huhu....

yg aku nk cita tu pase tok wan (daddy ai ler)...lepas kitaorg baik tu.ingt xde la yg demam....tah esknya wafiy start suam2...alahai...ni yg mak xgemor nih....pastu tok wan lak.ngn batuk suma.ayah den ni ada asthma.klu batuk mmg otomatik asthma join sma..berlarutan smpai ke jumaat,sabtu...xbaik gak....padahal ahad adalah knduri sebelah fadzli lak..(fadzli ni kazen aku).

pagi ahad tu mak aku awal2 lagi bersiap ke umah m.cik.)mak si fadzli)..aku? hehe...besa la...bkn curi tulang eh...aku tggu wafiy...lambat la sket...nk mandi,susu bagai...kena lak wafiy xbaik sepenuhnya..haruslah nk kepit ja ngn maknya..tetiba tok wan ngadu rs xselesa.mntak bwkan dia p kecemasan..eh...aku lak rs cm cuak.tp aku buat2 cool..en.babah offer nk bwkan tok wan p spital....


suhu 39',ngn asthma yg teruk tok wan kena admit

sian tokwan...kurus ja.xlalu mkn...

oh ya...masa en.babah antaq tokwan,tok ikut sama..aku cl mak kt umah sb nk tnya ic ayah...mak trus blk then ikut skali...aku pun hrpkan agar suma ok..then siap2 p umah knduri..wpun m.cik guna katering.xkan la aku nk p mkn kenduri ja kan..haruslah aku pun wakil tuan rumah.sb nt pengantin perempuan dtg aku ada tugas.kunun penyambut tetamu & memastikan tetamu dpt tempat n mkanan yg ckup...tugas ni aku n my sis handle.dlm hati hanya Tuhan saja yg tau.aku masih pikirkan tok wan..time pengantin lum smpai.aku cl en.babah.dia ckp dia otw blk umah sb dia sakit kpla..ayah?ayah kena tahan..mak pun xblk.aku mmg cuak.tnya lg ayah teruk ke?en.babah ckp..ok,stabil...owh..lega rs hati..xpe la...aku settle kan knduri nt mlm sikit bru nk p jenguk...huhu....

mlm tu suma anak cucu berhimpun jenguk tokwan...tgk tu anak sedara aku sibuk je nk tdo ward
aku lega bila bole tgk sendiri ayah...banyak yg ok!..doc bagi gas.pastu drip antibiotik...katanya sakit antibiotik tu.siap mntak ubat tdo lg...huh...tetiba tingat drip masa nk bsalin wafiy.....sakit yang amat......mcm tu kot ayah rs....

mak sempat cita.dia ingt td ayah mcm nk tggalkan kami dh....eh..sb apa.mak kata time smpai kecemasan.bw msuk bilik rawatan.ayah menggigil,pastu pucat dgn demam panas yg tggi....huhu......Alhamdulillah Tuhan masih panjangkan umo tok wan.bole la tgk cucunya mbesar kan...

erm....aku bw ka si lemak manis tu?eh haruslah bw kan.nk tggal sapa?tgk tu kaki dia...manjakan kan...suh tok dukung..tp sblm tu korang taw apa dia buat?







ni haaaa.........



*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

bkn men syiok lg dia.......mcm xdemam pun

 



 



***duk atas wheel chair,pastu tepuk2 tgn, siap nyanyi.....eh la anak oiii

No comments: