Wednesday 18 July 2012

main air di wekend yg indah...

ehehheee....tajuk pun dh klimaks...gila betol blogger nih....ngeeee....
eh...sbnarnya wekend bru ni kami berseronok2 kt 'Lost World of Tambun'....ermmmm...ko ader?hehehee
sbnrnya aku pun xtau plan ni...tetiba ari khamis tu en.babah  ckp kazen dia ajak join p mandi bkt merah...eh..anak mu kan tgh berhingusan....errr...tgk la cmna kan...aku xckp papen..org nk bw,i follow jeaa....

so sbg psiapan,ptg khamis aku dh g amik ubat si lemak manis tu..siap wat neb lg sb pakej skali ngn batuk bkahak...klu biar lg sket cnfirm demam...aku gtau mak...mak ckp xpe la dh org ajak g ja la...klu anak xbaik demam,xyah la mandi2 bagai...eh mak..mak xtau ka cucu mak klu bab2 air ni amatlah 'excited'...

ari jumaat tu aku tetiba tpikir...eh..baju mandi wafiy mana ada...mana aku nk p beli nih...xtcapai akal mak ni.mana nk cr belah2 perlis ni....eh..eh...mak ko mmg over kan wafiy.....heheheee.....aku bbm ngn adik aku paksa suh p tesco ke mana2 tlg jap cr bj mandi wafiy.aku kn keja jumaat tu..mana nk sempat p cari.adik aku mmg cuti...tp dia ckp..ala xdak geng lak nk kuaq...ala...xpe la..redha ja la....pakai la wafiy suar kontot tu yeaa...

mlm jumaat tu en.babah gtau lak.dorang ubah lokasi..nk p tambun lak....eh makin jauh je....xpe..xpe...pn.isteri ok je klu bab2 jln nih..aku mmg dh plan klu wafiy dh bole jln,nt mmg nk bw dia p mandi2,sb mmg tau dia ngn air mcm hape tah...tp faktor masa n kewangan tu xleh nk memplan g..ahaks...bila dh kazen en.babah mempelawa join skali..ok la...best gak p beramai2 kan...

oh ya...keesokkan pg....maknye harus lah bngun awai nk mem pack brg...skali lg aku cm blur2...eh..xkan nk blk hari kan?perlis-ipoh tu weh...aku kejut en.babah yg tgh lyn bntal lg time tu...nk tido ke blk nih?xtau la mamai ke hapa...en.babah jwb..bw jea baju...klu xsempat blk..kita check in..oh..cmtu ker???ok!!yea la..klu takat aku ngn en.babah je xpa..ni ada budak kecik ni...harus la beringat..keperluan baju,pampers bagai..huhuuuu...

yusri (kazen en.babah) smpai umah pick up kami around 9am...kami ber3 nek keta dorang je..senang kan gerak sebiji ja..xde la ko nk berenti tetiba satg sb org belakang tertinggal ke lambat ke.....pastu aku dgr lak..duk ckp2 tipon tggu kt manatah..eh...sapa lg ni nk p???rupanya ada lg 1 family duk menunggu kt shell nu..kiranya kami berholiday 3 famili ..oh..lg best kan.reramai....

eh..mls arr nk bebel..bkn org nk bc pun...jom tgk pic lak.....xbyk yg aku snap...pyh la ngn budak kecik tu...ada ja yg xkena...



masa ni ngah jln2 nk masuk ke tmpat main2 air tu..siap tukar baju dh..eh..cumil ja bah duk dukung budak kenit bnyak akai tu kan..ehehehee...




mcm sunway lagoon gak la..ada menan (mainan) utk perabih kan duit...byk lg blkg2 tu.aku mls nk p snap pic.kang kena tggal lak.aku kn spesis blur...satg jenuh p kt kaunter pertanyaan...'paging for en.najeeb,ur wife is here'..hahahaaa....munjur gak naka masih tecit..klu x matilanak...nk men benda2 nih...anak aku hnya nmpak air...air.....


 ada train yg bole pusing2 kaw sekitar...aku nk nek..tp masa xsempat...yea la..kan dh smpai pun around 2pm...nk mandi + men air lg...ngn budak tecit tu duk sound  aiq...aiq.....nek atas pelampung pun aiqqq........aduiii......


 ni la famili kazen en.babah.....yusri + isterinya kaklong n the sweeties syahira yg byk mulut n slalu ceriakan keadaan...syiok klu sembang2 ngn dia....


 ni lak kengkawan dorng gak.en.babah n yusri... (conder + diana) cm pasangan bchenta kann??ooopsss....dh ada  isi dlm perut tu...tp kelass kau diana xrisau pun kt dlm perut tu aktif ja duk men lunsur2 tu....ehehhee....


 ehem.....ni ialah keluarga bahagia bersama anaknya mereka yg super hensem....tgk la anaknya betapa terujanya dia....



amboi....punya nk men air,nk gambo pun xnak aih....belagak na budak kecik nih...xpe...xpe....


 sian budak tu..xde baju mandi..ibu dh tgk dlm shop tu..lahai $99 ko???xpe la...baik ibu smpan beli baju raya kt adik.bole dpt tshirt guess selai mcm ni....next time..ibu p cari siap k..eh..next trip pun ke tempat2 air kan en.babah??eh...eh....


sonok jer budak kecik ni duk naik benda lunsur2 ni...naik ponat la mak kau panjat tangga ngn badan yg tough nih..ok past ke babah..munjuq layan eh.....

kt bwh ni plak....pic budak yg rs dia da besau...xnk didukung pa lg nk pegang2...kunun2  plz let me freedom....penat weh duk kejar2 dia...klu teralit sket,maunya menonong je dia p....adui....sabo cikmar!




 tetiba ja..eh...ada peminat ko dik...berebut2 je aweks ni nk amik gambo sama..tu blum jd org penting lg...alamak..mak ko dh buat dah..berangan itu penting ye.....aku pun xtau dr mana adik2 ni dorang dtg cm by group la...tgh bgambo rmai2...budak kecik ni duk buat lintas hormat...harus la kena cekup....hahaaaa.....tu yg mengelupur sakan tu....


last but not least....acara wajib..amik gambo rmai2 as a kenangan..best kan....kena lak plan last minit cmni...oh ya..kami bermlm..tp bkn kt ipoh....kt mana?nt ada masa aku story eh....

No comments: