Wednesday 4 February 2015

kelahiran merissa zafirah & majlis aqiqah

hai awak2....

lama hilang...rupanyaa....ada baby baru yer....huahuhhhaaa...

eh....dak aih..manada...sbnarnya aku ni spesis suka blogwalking ja..belek2..baca2...nk tulis segan (malaih) la hoih....slalu duk karang dlm hati ja..bila mai nk tulis...erm...apa aih td...erm...lupaaaa.... haha....somelkan gituuu....

ni ha...memperkenalkan ahli terbaru...yg dinanti setahun lamanya...baby merissa zafirah bt azrulhisham...anak my sis...la ni..dia la satu2nya jantung hati kuarga kami..ecehh...sebulan adik aku berpantang kt umah mak (aku duk skali ngn mak)...harus la ari2 sblm p keja kena gomoi dak tecik tu...(dh kata rindu bau baby kannn) harusss lahhh....



29/11/2014 @ 7pm

ok...sapa xgeram kan..kuaq2 ja gebu,mulus,omey2 cm ni....(aik..puji anak buah sendiri plak)....terus rasa...jom babah nk baby girl ni.... ^_________^
ok...sblm tu...lupa nk cita penerimaan wafiy...lemak manis aku tu....memula..dia mcm excited ja kt spital tu.jenuh nk tepis..asik la nk siumm ja..bila blk rumah..dia dh start confius..agaknya heran...ni baby manakan...pastu ada la a 'bit' jelesssiii..eh..biasa la kan..sb dia dh biasa kt umah dia sorang ja..dia la baby...dia la abg...pastu tetiba org alih tumpuan plak...harus lah...so..masa baby lam pantang..mmg duk bilik ja..pastu aku pastikan..nk masuk uli2,gomoi2 bila wafiy xdak sama..klu tak..jgn harap ok...xtau la..satg mcm2 ragam dia....huhuu...ni baru sepupu dia..klu adik sendiri cmna niiii?????

oklah..pas pantang adik aku blk umah dia sndiri...so..mmg terasa la..bila tgk brg2 baby omey ni.rasa rindu...yg mak aku lak lg parah...ari 1st tu baby blk sana..duk buat sendu2..tnya sket..pasaipa..ya la..kot la sb len ka apa..teruih teriak teresak2...aikk...pelik aku...tp paham la...huhuuu

memula adik aku plan nk buat aqiqah kt umah baru dia ja..[oh depa start pindah sblm adik ku bsalin..angkut2 brg semua]..kiranya...nt senang nk buat aqiqah skali harung knduri doa selamat naik rumah...tp...rupanya MIL dia dh niat nk buat aqiqah utk cucu sulong dorang kt kl nun (adik ipaq org key ell)...jd adik aku xleh la buat apa kan.lgpun tu rezeki la dak tecik tu...tokmama nk sponsor kan.. -_____-.

adik aku blk kl semggu sblm majlis.nk prepare baju2 nk pkai katanya...amboi mcm nk kenduri kawen gitu kan..oh..aku pun apalg...amik peluang la..nk p majlis merissa sambil bjalan/soping kt kl...lama dh kot tak turun kl weh...tingat la jln tar/masjid india/sogo apatu...(aku rakyat biasa...xdak la tingat klcc,pav etc)hihii...so kami gerak 23/1 yg lepas..knduri 24/1...

pelamin dak tecik

sbnarnya majlis start awal..dalam kol 10,,ada buat marhaban sket...tp kami smpai umah lepas baca doa dh...bkn kes sesat ke hape...tp...pagi2 kuaq layan roti dlu kt kayu nasi kandaq..blk hotel jenuh menunggu wafiy sibuk nk layan youtube plak...pree wifi kt hotel..sorga la bg wafiy...diakan pencinta ultramen..adui..sesak dada2 ni....


sedap2 food

oih...perut maseh kenyang..tu la..gatai sgt kan..nk mkn roti canai la hapa..kang dh p knduri..aku xleh nk hadap nasik beriani...aduh...ruginya....duk melayan benda2 ringan tu ja..eh..tp sib baik la..MIL bg bekal lak masa kami nk blk hotel...tapau nasi lg..amboi..cm tau2 ja kan...

jom..belanja lg gambo2

mel (adik aii) wif her princesss



mummy/daddy
eh..nmpak dak anak bujang ku...adui..xtau la awat dia mcm buat hal sket aritu..jenuh aku suruh dia duk diam2 nk amik pic ngn merissa...ni ja plg elok...hat len suma mcm nk terbang la apa la...erm..lg 1 pic tuan tanah xpayah la buh..bkn xamik..amik sekeping dua..tp bila tgk...alamak kembang setaman..xpo lah..biarlah ia menjadi simpanan dlm memori diriku...hahaha....amboiiii

oklah..merissa zafirah..angah doakan merissa menjadi anak yg solehah,baik budi pekerti,disayangi semua org serta berada didalam lindungan-Nya...nt mummy dh start keja...hari2 blk umah tok kan...hihi..geram2..nt angah amik gomoi2 yerr...







###blk kl...ada tragedi yg berlaku...sedihhhh.... :(







No comments: