Wednesday 18 January 2012

korang panggil ape yer??

semalam ada aku terbaca status sapatah bertanya korang pnggil erk kt encik somi korang? abg?syg?darling?ayang?bushuk or etc.....erm...menarik nih......

sebabnya aku sendiri membahasakan encik somiku abah or babah..ni mmg bahasa panggilan kami sejak aku pregnant (hampir setahun yg lepas)...konon2 persediaan nk jadik mak ayah ler....ada gak aku dgr xsesuai membahasakan pnggilan tu sb tu utk anak2 kan..tp aku?alamak...cmna tah...xbole la...rs cm geli2 jerk nk pggil ABANG.....aiyooo....sama gak la encik somi ku tuh..dia lg la.xpenah nk bahasakan abg pun...katanya pelik ja dgq ( tak ke pelik?pdhal dh halal nk menyebutnya)..xkan nk bahasa saya-awak lak?lg xbiasa.sb ms chenta2 dolu leh lak sebut syg...ngeeeee...si encik somi pun membahasakan aku ngn IBU ja.sesekali pnggil syg la.tp klu depan org lain mcm kwn2 ke, famili ke ofkos IBU...hihi....

klu aku nk try pggil ABANG mmg janggal lak rasa.so, the result is moh le kekalkan panggilan tersebut.cuma sesekali time nk mengena panggil la syg..hehe.....padahal encik somi dh paham dh pun....cuma xtau nk mntak apa jerk....




*lebiu abg...hahahaa.....

No comments: