Friday 25 January 2013

cita anak bujangku

erm...dh lama dh xshare pasai anak bujangku a.k.a si lemak manes...pasai pa aku letak lemak manes?arr...pasainya manjanya kemain lg...tau lah..baru dia ja sorng..pastu perangai dr kecik dh start ngengada taw....hoih.....ikut sapa tu???klu ckp depan si apaknya of cozes la perangai ibu kan....haa...ye la..hat buruk2 tu perangai ibu...sobs....sobs.......

ok..now wafiy dh 1tahun 10bulan...wahhh..lg 2 bulan nk masuk 2 tahun....eh cepat masa blalu....erm...nmpak mcm cepat occay,ni haa....maknya yg membela...xdo la cepat benor....udah la kecik2 hobi dia melalak ja....sakit jiwa raga mak tau.....tp skrg dh bijak....kurang dh.cuma nk membawa p soping tu aku 'gayat' lg...jap g mai angin kus-kus dia.....xpyh dh belek2 benda nk beli.belek dia ja...hehhe...besa la kot budak2 cmtu aku rsa....

dh besor lemak manes ibu ni...hitam2 sitampuk manggis,makin di pandang,makin manes...auwww

huiiii...sonok weh bila jd ibu ni.....sapa yg xrasa mgkin xtau..nikmat tu laen..mmg la masa nk kawen dlu...tpikir gak...byk komitmen ni klu dh beranak pinak....eh,tp xkan asik nk kepit ngn laki ja kan...??mmg la,memula nk suaikan masa jd ibu..rs mcm adui,...cmna ni...tp aku pikir org len anak berderet 4,5 org lex (relax) ja membela.xkan aku sorng ni pun xleh kan?cmna nk menambah lg??ececceeehhhhh......(takut tp mau) hahahaaa.....

meh aku nk cita + kongsikan kegembiraan aku (1thn 10 bulan) tgk anak membesor dpn mata....

  •  mkn tu bole tahan la.nasi tu ikot mood..tp harus bercamca2 (bkn bermangkuk2  ok) klu ada soup xpun sayur manis/tumis tu....mcm aku la...suka kuah2 ni....tp dia lg prefer mkn roti...ermm...aku pikir rsnya time aku preggy dlu suka mkn roti/pizza...gamaknya peturun ke anak la kot...ehehheee...so,xyah susah2 mak dia nk masak bagai.beli ja roti gardenia butterscosh tu..eh,nk buat roti xpandai,,,ngeee
  • xmo gosok gigi..aku dh try mcm cara kot...dr bb lg.asal aku amik lampin nk gosok gigi..asik larikan muka ja.klu paksa melalak.ok,tq..malas la.ibu ko kan xsabar...xpun dia gigit jari aku....tp lau tok yg buatkan.ok lak...eh..eh...naper nih....skrg aku dh siap beli berus gigi....korang tau apa jdnya?arr...msuk ja bilik air...sebut la gi...gi...gi....smbil tnjuk berus gigi.bila bg,bkn nyer berus gigi dia.tp sibuk nk berus gigi aku ni...adui...stresss betoi la....
  • aku xingt ni masa umo brpa..rsnya 1thn dia dh bole sebut  + eja (cara baby  la kan). mcm bila aku eja c.o.w? dia cepat je ckp cow...eh?naper byk2 benda ko ajaq anak eja lembu?haha....xkelakar ok...ni sebabnya masa dia bole meniarap tu.aku ada beli tilam nipis ada gambar binatang.anak sedara aku yg rajin mengeja utk dia.ada pic lembu,giraffe pastu apatah lg.mak dh lupa nokk...xsangka aku..dia bole ingt...maka eksperimen aku bhasil..seusia 6 bulan ingatan dorang tajam u'oll....tp skrg byk benda dia bole baca sb aku slalu sebut ulang2...walau xbtoi urutan.mcm 1,2,3....trus 9 haha...pastu a,b,c bole gak sket2...alif ,ba,ta pun bole.tp tbalik...dia lak ajar aku..bila aku sebut alif..dia terus ta,sa pastu trus jim..erm...xpa la....
  • antara aku & apaknya..dia sebut apaknya dlu...tp pelatnya la..babah...tepat,jitu,jelas...amboi.....aku? erm....aku? mmg dia xtau sebut langsung?huhuuu...kecik tau ati ibu...jenuh aku ajar..tetap xbole...aku siap nyanyi lgu cm iklan susu ke apatu? ibu...ibu...engkaulah ratu hatiku.....tp aku berenti nyanyi..suh dia ulang..hnya mulut ja kumat kamit....aiyakkkk....cuma 2 bln yg lepas ja.dia dh start pgil aku...'bu....bu....' hah,masa tu kan..aku cm nk lompat2 bintang ja.punya la terharu....anak pggil.panggilan yg aku tggu2 lak tu.....xpe..xpe...nt pggil ibu lak k..... 
  • dh pndai merajuk,memberontak...amboi...umo baru setahun jagung dh pndai eh...xpe la ko kan abg...hehe....slalu klu benda yg dia nk.kami xkasi.hoih..mengelupor bkn main..contoh..klu amik dr umah BS  masuk ja keta mntak hp babah la...alasan nk pin ...pin (cita upin ipin) katalah bateri kong...haa...masak la ko...pujuk xlayan..siap kelupor2 melalak menjerit suma lam keta.saja kan nk tgk tahap kesabaran kami..pegang pun xmo,siap masuk celah2 kaki nun...sblm inu @ babah btukar jd singa...baik ko diam..hehee..kt luar xpenah jd lg.hrp2 xjd la nak oi...malu weh mak apak ko.... (pndai dia jaga waterface ibu-babah kannn).  
  • hero aku ni nmpak ja cm kental,tp sebenarnya penakut cicak...hahaaa....aku klu nk bg dia cepat tdo atau klu dia nakal sgt xmo dgr ckp mmg aku umpan dia sebut cicak...japg menonong ja lari ketakutan.tp aku xtau buat2 takut ke apa..hehe...tp klu kucing xde la takut...lex je p tarik misai kucing tu...
  • pantang dengar lagu...menggedik ja dia,siap goyang2 bahu ala2 lagu ago..go go tu (bole bayangkan x)....haha...lwk la bila dia start menari..mmg fav dia la..lg2 klu lagu rancak?heh..aku xajar pun ok..mmg semulajadi...haha...smpai kan mak mertua aku duk ckp sapa la ajar anak ni..(matilah nak oi...jgn kata ibu ok) nk kata mak dlu masuk kelas menari ka,penari kebudayaan apa.xjuga...xkan la apak kaki clubing kot..hehe..perlis ni mana ado apa...nak2 family semua setazah...oh xmungkin la.tah dlm perut lg dh practise...ngeee....srkg dh pndai tiru gangnam stail u'oll...lwk ja aku tgk dia hinjut2 bahu ngn tgn tu.asalnya babah dia buka skali ja.tgk2 esk tu aku sebut gangnam stail..otomatik dia dh buat cmtu...(larikkkkk).klu dlu masa adik aku sblm kawen,asal blk keja ja.dia suka psg lagu chiken dance tu smbil buat aksi2.apalg wafiy pun ikut la.....tp aku ok ja...bkn nya nk ajaq anak esk2 p kelas menari ke apa.
  • mainan2 lain mmg xlayan....keta kontrol ka,robot2 ka.dia mcm xde perasaan kt menda2 dia.en.babah siap belikn keta kontrol la,bus yg ada kontrol la.dia juz tgk2 cmtu ja,dh tu bkn yg rege singgit dua rege pun nk ceceah $100..amboi,baik bg ibu,soping baju....;) ..haha....dia hnya layan 'ball' saja.sepp (save) betoi la,bola brpa sen ja kan..xde la ratus2..1.90 dh bola dpt.....hehe....tu mmg kepantangan dia.asal jln ja nmpak bola.dia akan stop.walau xbeli pun.janji bole pegang..skrg dh pndai sepak2 bola...aku kagum la.walau baru 1++ tp kuat gak dia sepak bola..skrg ni koleksi dia dh berbakul2 aku rs..ye la...dh p mana pun beli 'ball'.xbeli cm kesian lak...padahal?anak xmntak ibu-babah ja kesian...bila beli nyesal lak..nk simpan mana ni byk2...adui...lap peluh...
hah...ckup la dlu...mcm la ada org nk baca sgt cita byk2 kann.....nt aku stori lg...setiap hari ada ja benda baru dia wat aku surprise....tp sonok apa.penghibur hati kala lara, eh..xlara pun terhibur...dh la mai keja xsabo nk blk.rindu kt dia.......tp tu la...wafiy ni anak babah.klu babah dia ada.aku bkn pilihan dia..huhuuu....jeles ok! en.babah suka ngata aku...'tu la ibu kena tgk diri ibu,mesti ada yg xkena ni.anak suka babah lg'? eh..eh...smpai ati tau kata cmtu..aku ni xgarang pun tau...tp lau babah xde...dia kepit ja aku.smpai nk buat susu pun kena dukung.sebelah dukung,sebelah buat susu ok.letak bwh melalak....wawaaaaaa.....bertabah la ibu.....

MUAHHHHSS apa2pun 'bu' syg adik.syg sgt2 tawwww....




ok..ni muka senonoh sket....cayang la bucuk tu manyak2 na



No comments: