Thursday 23 February 2012

airmataku tumpah.....

"Daripada-NYA kita datang..drp-NYA jua la kita pergi'.......


TAKZIAH buat keluarga adik FARIS NUR DANIEL di atas pemergian anak kecil ini kira2 jam 10.18pagi td... sejujurnya aku mmg xpenah kenal keluarga ini apatah lg adik faris.cuma aku ada terbaca tajuk kisahnya di fb dan blog2..cuma kelmarin aku terdetik utk membaca kenapa/bagaimana adik faris sakit? secara rambangnya apa yg aku faham adik faris mengidap penyakit Hemophagocytic Lymphohistiocytosis, HLH @ Barah hati...Allahuakbar...terdetik di hati aku...kesiannya anak kecil ini baru berumur 6thn tp dh menanggung kesakitan.....sayu hatiku...


Alkisahnya...hari ini aku buka lg blog mazidul untuk mengetahui perkembangan selanjutnya adik faris (mazidul = kwn karib ayah adik faris dan sentiasa men-update pkembangan adik faris)....... dan tiba2 airmata aku tertumpah....adik Faris telah pergi buat selama2nya....belum pun aku habis nk mengenali adik Faris telah dijemput oleh-Nya....Innalillah.....


trus aku teringatkan anak aku...ya...dia chat masa aku hantar umah pengasuh td....tp kuasa Tuhan kita xmampu menolaknya bkn? (aku bkn nk mntak benda yg xelok jd)...aku terbayangkan sambil bertakung airmata ni...klu lah benda ni suma jd pada aku..adakah aku sekuat ibu bapanya???sedangkan anak aku demam pun aku jd tidak menentu..mkn pun entah kemana?inikan pula ditimpa bencana yg amat berat pada aku.....huh...bkn la aku menolak ujian Tuhan..tp aku sekadar bertanya pd diri aku..aku mmg xkuat.....huhuuu....dan aku percaya setelah bergelar ibu..aku lebih mudah sensitif terutama bila melihat anak kecil yg tak tahu apa terlantar sakit..oh Tuhan kuatkan la hati ini.....sb itulah aku sgt sedih dengan pemergian adik Faris..aku juga punya anak,walau tidak sebaya...tp aku tetap merasa kesedihan ibubapanya...klu aku berada di tempat mereka,aku tak SANGGUP apa menerimanya...(wah sgt emo aku)


kepada ibu bapa adik Faris...aku tau mereka redha atas ketentuan ini..aku harapkan mereka sabar dan tabah menghadapinya...mungkin ada hikmah di sebalik yg terjadi ini.....



"ALLAH TIDAK MEMBERI KESUSAHAN SESEORANG HAMBA MELAINKAN APA YANG TERDAYA OLEHNYA - Al-Baqarah:286"


AL-FATIHAH



No comments: