Friday, 10 February 2012

saya sudah 11 bulan....(Muhammad Khaleef Wafiy)

yeayyy.....ari ni 10/2/2012 my lemak manis dh ckup 11 bulan...(awat ni maknyer lak gedik lebih)....maknanya lg sebulan nk setahun anakku...wah cepatkan masa blalu...dlm duk tgk hari2....erm...besday party?ohh..rasanya thn ni ibu xbuat kot..sbnya syg kot tempah kek cun2 wafiy bkn tau pun kata tu kek..nk tiup pun rasanya xreti lg..so..lupakan lah yerrr...tp mayb klu keadaan mengizinkan ibu nk ajak babah p berehat2 kt penang kot.kita chek in otel..bole???erm..kebetulan anibeseri ibu n babah 12/3..so kita celebrate togeder-geder la....hihiiii..nt ibu try ejas ngn babah tgk yer...

jom aku nk cita perkembangan wafiy yg dh berusia 11 bulan ni....

1. skrg ni merangkak dh makin laju..klu dlu alahai....slow motion a.k.a sopan santun lg....kiranya aku sempat la klu nk p tangkap dia......bila dh merangkak laju ni..mula la sesi penjelajahan dia.paling faveret bilik aiq...jenuh la klu xp tutup siap2...ye la kdg2 bkn aku ja pkai bilik aiq..erm...klu diam lama tu,bila pggil xbsuara eleok la cr kt bilik aiq...huh..risau betol.then, klu bkn bilik aiq,dia ske celah2 (bedah) sofa..apa la yg syiok sgt anak oi...ni mak ko la kena merajinkan diri mop xbenti sat...sob..sob...~pengsan~




2. bila kita nyanyi tepuk amai2...mmg otomatik la tgn dia btepuk2..oh...good boy..sama la bila tok dia nyanyi cak cekak udang gamit...teramas2 la tgn montok tu...(eh..ibu xtau lak lagu ni)...satu lg klu aku ni tnya sapa nama muhammad bla..bla...dh pndai angkat tgn,tp xtegak pun takat 45 darjah jer (jadila kannn) ....wow...hebat anak ibu..so,aku pun bg dia syok sket...ckp 'pndai anak ibu'..apalagi smbil gediknya tepuk tgn la dia..amboi....pntang puji yer....

3. skrg dh blajar bangun sendiri..klu letak dia dekat ngn sofa ke,meja kopi ka...haa...tau plak nk bangun berdiri...tp still keadaan yg sgt sopan..walaupun anakku itu boboi yer,,,dia sgt bhati2...tp duk lah kau terpaku kt situ..slagi org xamik...abeh sgt dia teriak la mntak simpati..rupanya tau bgn tp xtau nk trun duduk semula...hai la anak.....apalagi klu nk meniti kot tepi2 tu (tatih) langsung xmo..padahal kwn2 sebaya dia dh bjalan merata dh...wawaaaaaaa

step 1..nk bgn tp mata duk layan katun

yess..dh bjaya berdiri...relax jerk layan upin ipin

siap terjengkit2 lg..sb nk tgk baby kt mag PAMA tu..bajet dia besaq dh kot..

hehe..duk pikir cmna nk trun duduk..xbole lg ni...
4. kemarin lg la....bila aku nk snap pic dia....otomatik je dia sengih smbil menampakkan gigi kapak dia...amboi,bajet artis yer anak ibu ni...pastu aku try lg...sengih lg....mujuq tok dia cuci gigi tu pg td.klu x...kunin je..hehheeee...

hamboi..over kot


ni baru bgn..sengih lg

i lap u

5. last but not least...super lalu mkn..ko bg je la apaupun..suma dia lalu...klu moi (bubur nasik) tu 2 mangkuk tetap dh..tu blum aku bg biskut...xpe la syg..mkn la sementara lalu...nt klu xmo mkn lg la ibu ko susah ati...huhuuuu



****xsabo kot nk tggu lemak manis ni bole jln...huh...karang mak ko komplen lak xlarat kejar jer...hehe....

No comments: