Wednesday 8 February 2012

ptg marin punya cita..

erm....kemarin pas amik wafiy kt pengasuh si babahnya tnya....ibu lapaq x?nk mkn apa eh? wahhh...beznya soklan,maknanya leh p mkn trus la kan.xyah masak mlm.yehuuuu.....(truknya mak ko ye wafiy oi)...ala bkn mls..aku ni klu ari koje rs letih ja klu blk tu nk memasak bagai ni.mana ngn duk melayan c lemak manis aku tu lg...klu bole nk relax tgk tv jer..ehehheeee......

so apalagi bagai ngantuk dihulur bantai la..eh,bagai lapo di suap nasik la.trus aku ckp jom p mkn la...haha..senang cita kan...pastu jd problem lg.nk p mkn mano ni?adui...keta jln jer,aku yg drive sb time p amik wafiy xmau kt aku.asik nk kepit babah dia jor...argghhh...kecik ati ibu ok.ibu ni punya la trun keta ngn ati yg rindu membara...skali bila hulur tgn nk amik ko paling kan muke ko yer anak....teriak lam ati ni...xpe la....mak xkesah pun,cuma sentap sket ja......:(

memula si babah decide nk mkn western..erm....cmno nih..maknyer tekak melayu..nak nasikk goreng okkk...dh le lunch xkuar pun.perot ni duk menggelodak lapaq xsangga occay....pastu smpai jerk restoran 1 (My cafe)..manusia pun lum ada g,ada tokey n pekerja depa jer..,padahal dh 6pm....erm besa la laki aku ni pelik sket (ampun ye babah ngate sket jer) klu org xdak ni dia mula la segan nk masuk...adui babah oi bkn bw gepren kot segan.mujuq xtrun keta g.trus gerak ke restoren 2 (Sawaddi).kt sni aku taw mmg ada nasik2 ni.western pun ada...skali masa order..nah amik kau si babah pun nasik georeng gak??aik..aik..td beria western..tp malaih r nk bertekak sb aku lapo..memula tu lemak manis aku tu behave...bila smpai order.babahnyer dlu dpat nasik,pdhal aku yg lapo niii.xpe la mkn dlu...dia ok g.then bila smpai turn nasik aku smpai alahai...dia dh mula jerit2 tah apa yg dia ckp..aku nk mamam pun x aman.mkn kena laju2.smpai xsempat nk amik pic.haha....

nasik goreng ayam kunyit aku..ni ja smpat snap

time ni masih under control...tp belagak nk kepit ngn babah gak.nk duk pun tepi babah gak.jelesss!
pas aku dh abiskan nasik aku...Alhamdulillah burrppp knyang (buruk perangai ok!)....kitaorg pun gerak blk umah.tp babah nk jmpa member dia jap kt bengkel sb nk tgk GTi dia tersadai apa yg bocor tah...pulakkkk....so,tggu lagi...xpe la.duk la kami lam keta.cm besa lemak aku tu ok g awal2.pastu bila dia nmpak babah dia kt luar duk smbang2 ngn mber..hah mula la duk xsenang.mcm2 la aku umpan dia.nk bg dia diam.mulut xpyh cita la...mcm2 bunyi..last2..



                                                                      



                                                                     
                                                       erm....     


                                                                           

                                                                             

                                                                  

ni keja dia...nk main kt bwh tmpt kaki

main la anak oi...jgn ko pkai kasut ibu dh..

klu larang nk buat gak.so,gasak la anak.blk nt mandi!!

No comments: