Friday, 14 March 2014

3 tahun dh pndai request kek ultramen?

salah siapa ni? ibunye  lah kan...xkan la anak nk pndai request2 kek2 bagai ni kan?hihiii
oh ya..bln mac,aku mcm excited sket tiap2 tahun.sb bln mac ada 2 benda penting yg perlu aku ingt.siap set kt kalender lg tau...babah?argh...tau dah..klu aku xingatkan...eh ya ka?esk ka? erm...xpa..xpa...ai kan dh matured..xsentap aih....

bln mac 10/3 adalah besday anak teruna kesayangan aku...pastu selang 2hari -12/3adalah anniversary aku...huhu..maunya aku excited kan..lebih pd tggu besday sendiri kekdahnya..

alkisahnya,anak aku wafiy,mmg peminat setia ultramen citanya..klu bole suma nk ultramen, baju ultramen,suar ultramen....eh..eh...ibu xpenah pun ajaq tgk cita ultramen.dlu2..asal ada upin ipin,teruja sgt..siap xleh ubah channel ok.skrg tgk juga.tp klu bg pilihan antara dua.of cozes ultramen..hai la anak...xpa la..nama pun hero kan...ibu redha je la...

jdnya..utk besday wafiy yg 3 tahun..ibu ngn berbesar hati p tempah la kek ultramen...
aku saja tnya dia;

ibu : 'abg nk kek apa'
wafiy :'abg nk kek otromen'
**tu baru masuk 3tahun...pitam la mak hg wafiy oii...

haha...dia xtau pun cmna rupa kek tu aku rasa..tp mcm aku kata.asal tnya..suma benda nk ultramen...hoih...

rainbow cake wif ultramen image  

**baru pasan,salah tulis,sepatutnya 3rd..tp tulis 3th..eh..xpa lah...akak xkisah dik.besa la..sikit punya hal...
**sb apa nama jebat bkn wafiy??hihi..anak aku suka tgk cita 'bkn kerana aku xcinta'-pengaruh ibu la ni..so,dia slalu sebut..dia nama abg jebat...pastu ibu? ibu 'masura' (mastura) auwwwww.....
** kek sedap ni adalah dari najah bakery. perlis saja kot..klu luar perlis..aku xtau lak terima ke dak...

syg anak punya pasai...xpa la....padahal anak sentuh pun dak kek tu...tp aku rasa bangga la sb dpt memenuhi permintaa anak tu kan..ehehee...nmpak dia pun cm syiok ja..haha...
masa p amik kt bakery,en.babah p amik..besa la kaum adam..xtgk apadah...main sauk mana hat org bagi...kira lilin pun xdak la (xmintak or depa lupa bagi)..so,xdak la edisi tiup2 lilin bagai...xpa..bkn adat kita pun kan..saja nk bg syok ja pun...hihii


besday ni xdak la buat majlis apapun.just mkn2 famili ja.aku mntak mak buat laksa..then acik (adik aku)-yg pakai shawl tu beli kfc..pastu nyums ramai2...yg ada pun famili kak aku ngn anak2 + adik ngn en.somi dia...Alhamdulillah rezeki wafiy....

eh...masa nk potong kek tu..tetiba nmpak ipad acik..trus sibuk nk main game.smpai ajak potong kek bebai xingat...siap teriak2..(nangis)..jenuh memujuk...dh la org len asyik lap air lior ja tggu kek.si wafiy buat perangai lak..hai la anakkk.....

dh siap potong kek..dia buat hal dia la..kek lansung xsentuh..(oh dia bkn penggemar kek)...erm...bg ipad tu aku rasa,xmkn pun xpa.susu pun xminta.sb tu aku slalu sorok ipad aku...aku bg skali skala ja.tu kot dia nmpak ipad acik dia..meroyan bkn main...besday boy gagah la kot mkn ayam goreng....huhu...
xcaya..tgk la pic2 bwh ni....





untuk anak ibu  ~ 'selamat hari lahir yg ke-3 syg..semoga sihat tubuh badan,membesar menjadi anak yg soleh yg akan mendoakan ibu & babah nanti serta elok budi bahasa/perbuatan'
terima kasih Ya Allah kerana pinjamkan kami anak sebaik,sebijak serta segak ini buat kami..Insyallah kami akan jaga amanah ini sebaik mungkin..

No comments: