Monday 10 March 2014

Jangan Berhenti Berharap #PrayforMH370



aku terpanggil juga utk menulis ttg MH370 ni...aku rasa bkn aku saja yg berdebar, runsing menanti berita/maklumat terkini ttg kehilangan secara tiba2 MH370 flight KL-BEIJING yg membawa kira2 239 penumpang termasuk 2 baby + 12 anak kapal.

Rakyat Malaysia...tolonglah jgn berhenti berdoa, jgn berhenti berharap....smoga ada keajaiban akan berlaku...walaupn aku bkn lah yg  antara yg berkaitan dalam insiden ini,tp hati ini tetap merasai perasaan kaum keluarga terlibat.ibarat cubit paha kanan,kiri pun rasa.....sejak dari hr kejadian -8 mac 2014 smpai hari ni 10 mac 2014 (3 hari). tiada sebarang penunjuk kt mana flight ni ada....Ya Allah...hanya Dia yg Maha Mengetahui di Langit dan Di Bumi....

sejak dari tarikh kehilangan tu juga.klu kt umah,mmg melekat ja kt tv.xsabaq2 nk tggu maklumat terkini.smpai keja apa satu pun xjadi...xdpt aku bygkan,klu aku ada dlm situasi ni....tido mlm pun susah nk lelap.terkesan aku ngn peristiwa ni.arini kt opis pun,xsenang aku dibuatnya...ibarat menanti bulan jatuh ke riba plak....asyik duk refresh newsfeed + buka radio..kot2 ada berita terkini..


aku juga berharap...hentikanlah spekulasi2 yg xbetul ttg kejadian ni...klu rasa xbenda yg baik2 ampa nk ckp.just duk diam..tolonglah ada rasa kesian dan hormat perasaan keluarga2 yg terlibat.jaga la sama sensitiviti depa sama kan...lebih baik,ampa tlg sama berdoa.mana tau,ada antara doa2 kita ni yg dimakhbulkan...

aku amat berharap agar doa2 kita suma akan diterima..di hati kecil ini masih berharap semua penumpang yg ada dlm flight tu masih selamat.dan mereka akan kembali ke pangkuan keluarga tersayang yg setia sabar menanti mereka..'Laa Haula Walaa Quwwata Illaa Billaah' (tidak ada daya & kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah)..buat keluarga yg terlibat,jgn berhenti berharap,jgn berputus asa..teruskan berdoa..Allah itu maha mendengar..byk2kan bersabar....sesungguhnya tiada yg mustahil....kalau dia mengkehendaki sesuatu,maka 'jadilah engkau' (KUN FAYA KUN).

No comments: