Thursday 13 March 2014

dh 4 tahun bersama!



kemarin 12/3/2014 genab 4tahun usia perkahwinan kami...Alhamudulillah.....
syukur atas kurniaan ini Ya Allah,kerna Kau hadirkan aku insan yg menyayangi diri ini melebihi dirinya...

xder sambut apa2 pun.sb sibuk lebih pd menteri lak en.babah...xpa..xpa...nanti2 la kita p mkn2..ai is ok...xsentap pon..haha....

bila usia perkhawinan dh masuk 4tahun ni...kira lama juga la...(lebih dr setahun kan) aku dh bole paham sikit2..apa tu erti perkahwinan....(amboi)...

maksud aku...sbnarnya 'kahwin' ni bknlah mudah spt yg adik2 duk bayangkan na...dia umpama kita memperjudikan nasib..tp bkn lah mcm main judi tu tau...klu kita bernasib baik..Insyallah...syurga yg kita bina ni smpailah ujung nyawa...tp klu xbernasib baik? mungkin smpai separuh jln apa yg diangan2 kan tu..apa yg plg penting.kena byk sabaq terutama peringkat awal perkhawinan sb apa2 yg kita bayangkan sebelum tak akan sama selepas..cuba pahami pasangan.Insyallah...

jd bila kita suami-isteri.paham antara 1 sama lain..sabaq hadapi dugaan..Insyallah..bahagia tu akan jd milik kita..aku rasa xdak pasangan yg kawen ni xpenah gaduh.;sedangkan lidah lg tergigit kan...(smbung sndiri)...rumahtangga mana yg xdilanda masalah..cuma kecik besaq ja...kena hadapi la sama2..jgn nk syok masa senang ja kan...(amboi..dh mcm kak nam plak duk bebel).bila jd somi-isteri kena saling melengkapi..bila aku kurang kat sini,dia tampung kekurangan aku mcm tu la sebaliknya...

aku pun bkn lah pndai sgt bab2 ni.lgpun usia perkahwinan ibarat setahun jagung.aku just share apa yg aku rasa baik utk aku.dan aku masih dlm peringkat belajaq..masih byk lagi ilmu2 yg perlu aku tuntut...

semoga perkahwinan yg kami bina ats dasar kasih & syg ini berkekalan hingga ke jannah.



No comments: