Sunday, 25 March 2012

Petua Untuk Memastikan Isteri Sayangkan Anda

1. Belikan hadiah kepada isteri. Walaupun nilainya cuma beberapa ringgit tetapi ia akan dihargai olehnya.
# sgt setuju ok! dia umpama cm penghargaan korang la kt isteri tcinta...ala...bkn nyer nk suh bg ari2 pOn...pastu bkn la nk suh bg rumah sebuah,rntai emas bagai...tp klu mampu xsalah pun! ni tak..nk bg masa besday pun susah..apatah lg 2bln skali kan....brg2 'gadget' mak nenek yg korang suka leh lak beli kannn.....tp cm aku mmg la en.babah xmanjakan aku ngn hadiah2 sb dia ni xreti romantik2 nih kot.hati kering (alamak larikkkkk). klu nak,mntak then dia belikan...hihi..bahagia gak cmtu pun!

2. Memuji masakan isteri anda. Memasak dan menguruskan kerja-kerja rumah adalah pengorbanan besar dilakukan oleh isteri anda.
 # erm...penat2 bini korang masak....punya la tggu nk mkn sama2...korang lak ckp knyang.tak pun,klu mkn pun byk lak songeh/komplen masin la...manis la...haish......
cm aku sgt2 la beruntung sb en.babah adalah sorang manusia yg paling xcerewet kot dlm dunia! syukur weh...sb aku pun xpndai nk msk!dulu2 kan duk asmara asrama mana la sempat nk blajo masak ngn mak..ALASAN!! aku masak telor dadar pun dia ckp 'dapnya ibu masak'...auuwww kembang setaman mak!

3. Temankan isteri anda membeli-belah dan memberi pendapat anda apabila diminta
# jgn la katanya teman,tp teman kt paking lam keta..pastu agak bini korang tu lama sket maklumla SALE tgh meriah...asyik sms/call jer..tnya lmbt lg ker?ngn muka berkerut2 taik ayam aiyooo....


4. Selalu memeluk dan membelai isteri. Amboi! sebelum kahwin haram pegang tangan tapi ramai yang buat, bila dah kahwin nak sentuh isteri pun susah.
# hah menda dh halal u'oll...memeluk & membelai tu umpama terapi gak..

5. Memuji kecantikan isteri apabila dia berhias. Jangan sekali-kali memuji kecantikan perempuan lain didepannya. Ini akan membuatkan isteri anda berkecil hati dan berasa kekurangan
# yeah sokong! walaupun hnya cantik dimata korang..klu bkn korang,sapa g kan nk puji....agak2 ada duit lebih...spent sket bg bini korang manjakan diri ke spa...awwwwww!




*credit to fb ENSAIKLOPEDIA PETUA MELAYU
 

No comments: