Tuesday 6 March 2012

Skali skala Apa Salahnya Kan..

kejadian : hari sabtu lepas
lokasi : Alor Setar


erm....sabtu sepatutnya hari aku bekerja ok! halfday jer la (keja swasta maklumlah) ...tp sabtu lepas leh lak ngada2 mls p keja?bole lak kan..cm opis BAPAK ku yg punyaa...ala bkn slalu weh...skali skala je..(relate ngn tajuk entry). so aku telah bercuti walaupun xde plan kemana2..tut2...en.babah lak kena keja..erm...xde makna gak kan...slalu dia menanti kepulangan aku blk keja je klu sabtu smbil ngasuh si tecit bam bam tu..ok fine...xpe la...bior la..aku saja beramas mesra ngn budak tecit tu...xpe...mak xkisah pon...bkn xbesa kan...heheheee

ingat nk kemas2 la umah..mop2 lantai bagai..tp bam bam aku ni xmo lak nk tdo..so cmna nih nk operasi...klu ku gagahi gak mau nya nt jd breakdance jadnya..aku mop...dia sedang elok ja menari ats lantai...wakakaaa....so..xpyh la wat keja..duk relax jer...trus penyakit M.A.L.A.S dtg  menyerang...dlam kol 11 cmtu bam bam mntak susu..maknanya nk tdo lah...ok lah ibu tdo kan dia..settle..tp kan aku ckp malas!.mmg xpegang la mop tu.duk je tgk tv.pastu mmg xmasak ok!

sedang elok goyang2 kaki,mak aku lak tetiba ajak aku p beli barang..erm...aku kata ptg sket la...sb penyakit M tu menjadi2..mak aku pun ok.pastu dia leh lak tuko plan ajak p butik nk cari jubah,nk p sekarang tu gak (eh ayat apakah ini) ..lor pulak....suh aku siap2 sementara bam bam tdo.nt dia jaga tuko bajunya,gerak jer...so,aku pun oklah..lgpun mmg nk wat keja umah malas..aku pun cl en.babah inform nk bw mak soping sket...skali skala apa salahnya kan....(sama ngn tajuk entry kan....hahhaaa....ape ke poyo nih)

kitaorg bkn lah p bertiga je.aku hangkut anak2 sedara aku 2 org....so..mmg senang keja aku.dh ada org ngasuh budak kecik tu (dorang ni mmg fanatik wafiy la.pantang klu wafiy ada..mendukung ja keja...smpai lemas anakku itu...xpe...mak suka laaa.....).lepas zuhor gak la kami gerak p..

jom tgk aktiviti wafiy n ibu menemani tok pilih jubah...ngeeee

dh ready nk p soping! behave urself occay

awal2 nek stroller ok lg...*tukang tolak tu namanya ija

eh..eh...tggal tok soping mai posing ngn anak lak!

pilih..pilih yer kak! *anak sedara no.3 -misha.bajet retis xmau org amik pic dia!

yang ni ok x?



eh...mana budak tecit???






























nenjiaaaaaaaaaaa






5 menet yg pertama ok jew...pengasuh pun menten....

ni dh mula bosan..start dh buka2 kasut sndiri...cian pengasuh keja pasang kasut ja
lepas tok dh soping jubah..grab 2 helai yg berkenan dihati...wah...kemain lg kan....xpe...bkn slalu kan.....kami pusing2 ja dlm mall tu..smbil2 beli wafer kt bebudak tu tmasuk wafiy pun ku suap gak...aku tgk jam..eh..3.30 dh.ptt r perut pasang lg keroncong utk ana...hihi....bebudak ni xpe r...knyang wafer tu..tp bila tnya nk mkn?laju2 jer angguk..sian ampa noh..mau ma ampa tau...teriak dia anak xbg mkn..heheh....xtau nk p mkn mana..mak aku suggest kita p tesco ja la..ada foodcourt...lgpun xjauh mana ngn mall yg kami p tu..dlm 5minit..maka kami pun berangkatlah....aku pun ada benda nk membeli gak.....barang2 umah....

dh smpai...buh dia lam troli..ok ja!good boy





sementara ibu n tok mkn..pengasuh2 (dh kenyang nasi ayam) ni dh culik my wafiy.....


ewah...mana de org drive smbil berdiri tyggg...

kopak la duit ibu klu pasni nk nek benda ni...*pengsan*

dh la men sket2..nek troli semula.ibu nk beli brg jap

brg2...yg dibeli xsnap pun....kena plak hari sabtu adalah hari TANPA BEG PLASTIK....ok..ok......tp ibu ada gak beli sumthing kt wafiy...apadiaaaa......




*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

jeng.....jeng.....jeng...











beskal apatah namanyer......(perabih duit betol ibu)

No comments: